اخذ کارت بازرگانی

بین مطالب وب سایت جستجو کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
zohre
14:5
شنبه 6 آبان 1396

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با اخذ کارت بازرگانی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.مطابق ماده ۳ قانون صادرات و واردات هر شخص اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی برای صادرات و واردات خود نیاز به داشتن کارت بازرگانی دارند که این کارت از طریق اتاق بازرگانی با یکسری شرایط خاص اخذ خواهد شد. کارت بازرگانی به هر ۲ صورت حقیقی و حقوقی قابل اخذ می باشد به شرایط آن که کلیه شرایط برای هر دو شخص (حقیقی و حقوقی) مهیا باشد یعنی یک شخص می تواند هم به عنوان مدیرعامل یک شرکت بازرگانی اخذ کند و هم به عنوان یک شخص تاجر نسبت به اخذ کارت بازرگانی اقدام نماید. کلیه افراد می توانند پس از گذراندن مراحل لازم (شرکت در کلاس های آموزش) و تکمیل مدارک در صورت داشتن شرایط لازم اقدام به اخذ کارت بازرگانی نمایند.

 

کارت بازرگانی مجوزی است که به دارنده آن اعم از شخص حقیقی یا حقوقی اجازه داده می شود به امر تجارت خارجی بپردازد. براساس مقرراتی که در حال حاضر در درست اجراست اعتبار کارت بازرگانی از تاریخ صدور یکسال می باشد و تمدید کارت بازرگانی نیز با ارائه مدارک لازم برای مدت مذکور انجام می گیرد.

 

کارت بازرگانی در واقع مجوزی است جهت واردات کالا به کشور. مرجع صدور کارت بازرگانی درحال حاضر اتاق بازرگانی می باشد .عضویت در اتاق بازرگانی و امکان ثبت علامت تجاری غیرفارسی از دیگر مزایای داشتن کارت بازرگانی می باشد . مراحل تمدید کارت بازرگانی تاحدود زیادی همانند مراحل اخذ اولیه ی کارت بازرگانی می باشد. به این ترتیب که مدارکی چون حداقل مدرک دیپلم ، حداقل۲۳ سال سن، اجاره نامه ، مفاصاحساب دارایی، حسن اعتبار بانکی ، گواهی عدم سوء پیشینه و کارت پایان خدمت یا معافی مورد نیاز می باشد .

 

نکته مهم درخصوص تمدید این می باشد که علاوه برمدارک بالا نیاز به مفاصاحساب بیمه( درخصوص کارت های بازرگانی حقوقی )وپرداخت مالیات یک در هزار و سه در هزار کارکرد سال قبل می باشد .

 

یادآوری این نکته ضروری است که در هنگام تمدید کارت بازرگانی چنانچه کارت بازرگانی حقیقی باشددیگر نیاز به طی کلاس های آموزشی اتاق بازرگانی و شرکت در آزمون نیست و چنانچه کارت بازرگانی حقوقی بوده مدیرعامل شرکت هم تغییرنکرده باشد بازهم نیاز به گذراندن مجدد کلاس به هنگام تمدید کارت بازرگانی نیست. تنها زمانی در تمدید کارت بازرگانی نیاز به طی کردن دوره آموزشی است که مدیرعامل شرکت مربوطه تغییرکرده باشد .

 

شرایط صدور کارت بازرگانی

 

اشخاص حقیقی ایرانی

 

    داشتن حد اقل 21 سال تمام.

    برگ پایان خدمت نظام  و یا برگ معافیت برای آقایان.

    داشتن سه سال سابقه فعالیت های تجاری / تولیدی به تائید دونفر از دارندگان کارت بازرگانی و یا داشتن مدرک مجوز تولید صادره یکی از وزارتخانه متبوع.

    داشتن محل کسب ( متناسب با رشته فعالیت ) اعم از ملکی/استیجاری.

    داشتن دفاتر قانونی با ارائه اظهار نامه های ثبتی.

    داشتن حساب جاری معتبر نزد یکی از بانک‌های عامل کشور.

 

اشخاص حقیقی غیرایرانی

 

    داشتن کلیه شرایط مقرر برای اشخاص ایرانی به استثنای برگ پایان خدمت نظام/معافیت.

    داشتن پروانه کار و اقامت معتبر.

 

 

 

كارت بازرگانی چه صورتی باطل می‌شود؟

 

متقاضی ابطال كارت بازرگانی با دست داشتن اصل كارت بازرگانی و یك برگ تقاضای ابطال به واحد ثبت نام دفتر بازرگانی مراجعه ومدارك مزبور ارائه شود و مسئول مربوطه نسبت به ثبت تقاضانامه و درج شماره روی آن مراتب را دفتر ثبت می نماید پس از ثبت به اتاق بازرگانی مراجعه و مدارك مذكور صفحات بعدی تهیه و تحویل گردد.

 

مدارك مورد نیاز جهت ابطال كارت بازرگانی (ویژه اشخاص حقوقی)

 

    تقاضای شركت 2 نسخه

    گواهی مفاصاحساب دارایی آخرین سال مالیاتی : اصل و كپی آن

    اظهارنامه ابطالی ثبت دفاتر تجارتی 2 نسخه اصل

    صورتجلسه مجمع عمومی برای شركتهای سهامی عام خاص تعاونی ها و صورتجلسه هیات مدیره برای سایر شركتها مبنی بر انحلال شركت

    تصویر روزنامه رسمی مبنی بر اعلام انحلال شركت

    اصل كارت بازرگانی و كپی صفحات اول و دوم

 



تعداد بازدید از این مطلب: 833
بازدید : 833

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود